tirsdag 3. august 2010

Skattejakt!

*Sukk* så mye fint jeg har "funnet" i dag!
Har vært hos en bekjent av mine svigerforeldre, og plukket vilt og uhemmet ut av et gammelt hus, som skal brennes, med innbo og det hele! Masse fine, gamle skatter her.
Dette er noe av det jeg fikk med meg:

Denne oljelampa skal over kjøkkenbordet på Mattisheimen. Er ikke glad i messing, så tror nok den må sprayes hvit.




Vi fant dessverre ikke skåla til kjøkkenvekta ... Må se om jeg finner ei erstatning ...
Et nydelig speil, og et melkespann.
Detaljer speil.
Bomullslaken med blondekant.

Detalj fra bord.

I tillegg fikk jeg med meg et skatoll, enda et bord, samt et nattbord/toalettbord. Godt jeg hadde henger med meg :) Skal definitivt en tur tilbake til huset, da det var enda mer jeg så nytte i!

Da jeg er i det hvite hjørnet for tiden, tror jeg nok at det meste blir malt/sprayet hvitt. Så får jeg se hva som blir med på hytta, og hva som forblir hjemme.

Ha en fin kveld!



post signature

8 kommentarer:

  1. At det går an å være så heldig :))
    Dette er noe jeg drømmer om.. At noen skal komme å si til meg at jeg kan bare plukke ut og ta med meg det jeg har lyst på :)))
    Så mye fint du fikk med deg...

    Tusen takk for din gode kommentar inne hos meg :))
    Ha en fin dag
    Klem,kari

    SvarSlett
  2. Dær va det mye fint ja.
    Æ skjønne at dåkker muligens træng bærehjælp :)

    Må få tatt mæ en tur utover, må bare få avsæstyrt prosjektet i butikken,så blir det uren luren himmelturen...

    Flinke du !

    Goklæm

    SvarSlett
  3. Kari: Er så glad for at jeg "reddet" disse tingene fra "flammenes rov" :) Gleder meg til jeg finner tid til å å dekorere med de.

    Cathrine: Gleder meg til du kommer! Planen er å være i "uren luren" hver helg fremover. Kanskje vi skulle omdøpe den til Himmelgløtt? Gjentar meg selv til det kjedsommelige: Det er nyyydelig der oppe :)

    SvarSlett
  4. Oj,så masse fint du har funnet deg!
    Jeg bruker et program som heter Photoscape. Flott program & i tillegg gratis.
    Ha en vidre fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  5. Så mange nydelige skatter du har fått. Kjenner magen snører seg når jeg hører at huset med innbo skal tennes på, glad du kunne redde noe av det. Ikke alle som ser skatter i disse gamle tingene, desverre. Har en liknende lampe på hytta på fjellet, men min er til parafin. Var min farmor som i sin tid fikset og satte den sammmen etter at hun hadde funnet den på familiens lager i tusenvis av deler. Heldivis tok hun seg tiden til å få den i stand, for den er bare helt nydelig!
    -klæm-

    SvarSlett
  6. Du har funnet masse fine ting, det blir kjempekoselig med alt det gamle i Mattisheimen :)

    SvarSlett
  7. Fantastiske ting!!! vær helt sikker før du sprayer parafinlampen hvit.. Den er i sin orginale stand men skjønner det hvis du ikke orker messing. Patinert messing er ganske pent, penere enn blankpusset i allefall:) Lykke til!

    SvarSlett
  8. Hmmmm.... Du ga meg noe å tenke på ... :) Kanskje jeg skulle "prøvehenge" den der den skal være før jeg gjør noe ... Så du hadde en lignende i stua di, og det var jo fint selv om den ikke var hvit.

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad om du legger igjen en kommentar :)

På grunn av ekstremt mye nettsøppel ser jeg meg dessverre nødt til å legge inn krav om ordrebekreftelse før kommentaren postes. Leit, fordi jeg vet det er irriterende. Men jeg orker ikke lenger å slette flere hundre spam-mail daglig ...